Ordensregler

Vi er alle med til at gøre Strandvejsskolen til et sted, hvor det er godt at være.

Vi deltager alle i og fremmer skolens demokrati

Vi tager hensyn til hinanden

Vi passer godt på skolen og dens udstyr

Skolevejen

Ved passage af Østerbrogade henvises til fodgængertunnelen.

Cykler anbringes i stativerne uden for skolen.

Frikvartererne

Der er tilsyn med eleverne fra kl. 7:50.

Det er ikke tilladt at gå uden for skolegården i frikvartererne.

7.-9. klasser må være inde i alle frikvarterer. De må forlade skolens område i frikvartererne efter skriftlig tilladelse fra hjemmet.

Opnåede rettigheder kan altid inddrages ved uhensigtsmæssig adfærd.

Til/efter frikvarteret går man ad klassens nærmeste trappeopgang.

Ved boldspil i gården viser man hensyn til kammerater, der leger stille. Der må benyttes lille, blød bold til fodbold, og der må benyttes tennisbold til spil op ad muren - bare ikke i nærheden af vinduerne.

Der udpeges ordensdukse i hver klasse. Ordensduksene tørrer borde af og tømmer papirkurv efter spisepausen. Efter sidste time ordnes borde og stole, og lokalet fejes. Ordensduksene på alle klassetrin kan efter aftale med læreren blive oppe i frikvarteret.

Mobiltelefoner skal være slukket i skoletiden. Forældre forventes at instruere deres børn i passende brug af mobiltelefonen.

Der må ikke ryges på skolens område.

Fundne værdigenstande afleveres på skolens kontor.

Glemte sager samles på glemmebordet foran kontoret.

Farligt legetøj må ikke medbringes på skolen, og andet legetøj medbringes på eget ansvar.

Lånte bøger

Skolebøger er lånt materiale og skal indbindes.

Der er erstatningspligt for bortkomne eller ødelagte bøger og for beskadigelse af skolens inventar.

Ferie

Strandvejsskolens ferieplan fremgår af skolens hjemmeside under menupunktet Om skolen; Feriekalender. Ønskes der ferieafholdelse uden for denne, er det forældrenes ansvar, at undervisningspligten overholdes.

Fravær

Kontaktlæreren skal have skriftlig besked i kontaktbogen om årsag til elevens fravær straks efter fraværets ophør.

Anmodning om elevers fritagelse for undervisning over tre dage gives på særlig blanket. Blanketten udleveres via klasselæreren eller hentes på hjemmesiden.