Regler og priser

Her kan du læse om regler for fritidsinstitutioner

Alle skoler har kun én fritidsinstitution tilknyttet. Institutionen kan dog godt have til huse på flere matrikler tæt på skolen.

Du kan tilmelde dit barn til fritidsinstitution samtidig med, at du indskriver dit barn til skole. Ved senere skolestart eller ved skoleskift skal du kontakte Pladsanvisningen.

Pasningsgaranti

I Københavns Kommune er der pladsgaranti på fritidsinstitutioner. Det betyder, at vi kan tilbyde alle børn i børnehaveklasse og 1. -3. klasse en plads på en fritidsinstitution, der er tilknyttet den skole, hvor barnet skal starte. Når du har søgt om plads i en fritidsinstitution sender Pladsanvisningen et tilbud om plads til dit barn i perioden april - juni måned.

Fordeling af børn i fritidsinstitutionen

Fritidsinstitutionen vil ofte have til huse på flere matrikler lige omkring skolen. Det er den enkelte fritidsinstitution, som fordeler børnene i de forskellige huse.

Overflytning

Det er muligt at flytte fra én fritidsinstitution til en anden. Hvis du ønsker dit barn skal skifte fritidsinstitution tilhørende en anden skole end den dit barn går på, skal du kontakte Pladsanvisningen.

Fritidsinstitution til privatskolebørn

Hvis dit barn skal gå i privatskole, og du ønsker at barnet får en plads i en kommunal fritidsinstitution, skal du henvende dig til Pladsanvisningen for at blive skrevet op.

Pris

Det koster 1800 kr. om måneden at gå på KKFO. Det er mulighed for fripladstilskud og der gives søskenderabat.

Link til Københavns Kommunes retningslinjer for tilskud:

www.kk.dk/priserogtilskud

Forældrebetaling 2023 BUF.pdf

Shape Created with Sketch.