Princip for Instagram

København, november 2017

Princip for Instagram på Strandvejsskolen

Baggrund:

Der foregår en masse spændende undervisning og aktiviteter på Strandvejsskolen, som i dag ikke når ud til forældre gennem SkoleIntra og skolens andre kommunikationskanaler.

SkoleIntra har sine begrænsninger i forhold til den type kommunikation og særligt på billedformidlingsområdet har SkoleIntra mangler.

Formål

Formålet med Instagramprofilen er at fremme en anderledes kommunikation, end den forældrene møder på SkoleIntra. Instagram kan være medvirkende til at formidle de gode historier, som finder sted på skolen hver uge. Strandvejsskolen ønsker samtidig at skolens kommunikation kommer tættere på forældrenes online færden og signalerer åbenhed.

Målgrupper:

Målgruppen for kommunikationen er nuværende og potentielle forældre til elever på skolen, samt skolens elever og personale der oplever en fælles fortælling om skolens liv og hverdag.

Princip:

Profilen skal leve op til Strandvejsskolens værdier for god og ordentlig kommunikation.

Profilen skal være et frivilligt tilvalg og der må ikke udsendes vigtig information, der ikke også kommunikeres ud gennem skolens officielle kommunikationskanal Skoleintra.

Profilen skal leve op til persondata og billeddelingslovgivningen.

Administration:

Der udpeges 4 administratorer, som står for vedligeholdelse og opload af billeder.