Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Mobil menu

Værdigrundlag

Strandvejsskolens værdigrundlag tager sit afsæt i Københavns Kommunes værdier og skolens egen vision og omsætter det til et pædagogiske værdibåret arbejdsgrundlag, der sætter børnenes læring, trivsel og udvikling i centrum.

Fællesskaber – gør vi blandt andet gennem:

  • Vi understøtter, at alle skolens børn deltager i positive fællesskaber, der giver dem trygge sociale rammer at udvikle sig i. 
  • Vi samarbejder om børnene med relevante parter både inden for og uden for skolen for at styrke børnene i deres udvikling, trivsel og læring
  • Vi lægger vægt på et stærkt og respektfuldt samarbejde som en vigtig forudsætning for trivsel for både børn og voksne. Samarbejdets omdrejningspunkt er børnene
  • Vi skaber og opretholder traditioner, der bidrager til en fælles identitet og et fællesskab præget af trivsel og positive forventninger.

 

Kommunikation med omtanke – gør vi blandt andet gennem:

  • Vi tilstræber en tydelig, åben og relevant kommunikation om børnene og om skolens virke og udvikling. Vi er bevidste om at være gode rollemodeller for sprog og adfærd
  • Vi møder børnene med forventningen om, at det, de siger, er klogt, relevant og vigtigt. Vi fokuserer på det positive og lader det være udgangspunktet for udvikling og læring
  • Vi griber det gode potentiale og gør det tydeligere og stærkere. Vi opsøger muligheder og løsninger – også i svære situationer, og vi støtter børnene i at gøre det sammen

 

Faglig og personlig dannelse:

  • Vi arbejder for, at alle skolens børn er glade for at lære. Vi lægger vægt på at finde både musiske, praktiske, digitale og boglige veje til børnenes faglige og personlige dannelse

 

Logo bølge