Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Princip for det fysiske undervisningsmiljø

Princip for det fysiske undervisningsmiljø

 

Baggrund:

Spørgsmål om det fysiske undervisningsmiljø er en del af den årlige trivselsmåling og Strandvejsskolen ønsker at øge fokus på skolens fysiske forhold.

Formål:

At skabe gode rammer for at iværksætte forbedringer af det fysiske undervisningsmiljø med udgangspunkt i trivselsmålingens resultater, samt elevernes og lærerteamets øvrige input. At fremme elevernes følelse af ejerskab og tilhørsforhold til den fysiske skole. At optimere den æstetiske oplevelse for alle i skolens hverdag.

 

Princip:

  • Strandvejsskolen foretager en årlig kortlægning af det fysiske undervisningsmiljø, baseret på spørgsmål om dette i trivselsmålingen.

 

  • På baggrund af kortlægningen vil lærerteamet drøfte resultaterne med eleverne, og inddrage dem i forhold til mulige handlinger i den enkelte klasse.

 

  • Elevrådet vil ligeledes diskutere det, der fylder i den aktuelle måling, og elevrådets repræsentant i skolebestyrelsen vil videreformidle til ledelse og skolebestyrelse, hvad elevernes perspektiv er.
     
  • Skolebestyrelsen og skolens ledelse gennemgår resultaterne fra trivselsmålingen, samt elevrådets input, på et skolebestyrelsesmøde, og vurderer herefter, hvilke konkrete tiltag, der kan sættes i værk.

 

Godkendt på bestyrelsesmøde 9. marts 2021