Princip for samarbejdet med fritidsinstitutionerne

Skolebestyrelsens princip for samarbejdet mellem Strandvejsskolen og fritidsinstitutionen ved Strandvejsskolen og fritidscentret Østerbro Nord.

Fritidsinstitutionen modtager børn pr. 1. maj, hvor pædagogerne dels arbejder med det gode fællesskab og dels i samarbejde med lærere, sikrer at børnene bliver så beredte på skolestart som muligt.

Lærere og skolepædagoger indgår i et ligeværdigt samarbejde om, at sikre læring, trivsel og styrkelse af de sociale kompetencer for skolens elever.

Lærernes og skolepædagogernes faglige kompetencer skal sættes i spil, således at eleverne oplever en kvalificeret og målrettet indsats i deres læringsmiljø.

Skole- og fritidsinstitutioners personale indgår i et fælles ligeværdigt forældresamarbejde. Herunder deltagelse ved skolehjemsamtaler og forældremøder i forhold til deres ansættelsesgrad.

Understøttende undervisning har til formål at:
• Arbejde med børnenes sociale relationer og kompetencer
• Arbejde med alternative læringsformer
• Arbejde med læringsparathed