Fagbygningen

I maj måned begyndte skolen at nedpakke og deponerer ting fra faglokalebygningerne som forberedelse til 1.etape - renoveringen af fagbygningerne.

Renoveringen af fagbygningen omfatter: renovering af den gamle gymnastiksal og fagbygning mod nord. Det sker i perioden frem til medio oktober.

Plan for genhusning af fagundervisning bliver altså berørt i en periode på ca. 9 uger, fra skolestart d. 10. august til efterårsferien midt i oktober.

Sådan vil vi udfører fagundervisningen i perioden:

• Gymnastik og idræt vil - helt som normalt - foregå udenfor frem til efterårsferien. Det sker på banerne hos B93, i fælledparken og ved haller i lokalområdet.
  • Håndværk & design gennemføres i basislokaler og ved brug af Åben Skole.
  • Natur & teknologi vil ligeledes blive udført i basislokaler, samt ved hjælp af Åben Skole.
  • Madkundskab vil i perioden i højere grad blive planlagt, som halve eller hele dage ude af huset ved hjælp af Åben Skole, samt skolens udeområde.
  • Fysik/kemi vil for 8. og 9. klasse foregå på Vibenshusskole. Vi er rigtig glade og taknemmelige, for det gode samarbejde med Vibenhusskole, der hjælper med udlån af faglokaler i efteråret 2023.
  • Billedkunst flytter for et år til lokale i Portnerbygningen, hvor undervisningen vil kunne forløbe helt som normalt.
  • Musik flytter til ”Øen”, hvor undervisningen også vil kunne forløbe nogenlunde som normalt.

Vi glæder os til at komme tilbage i nogle lækre faglokaler.