Vi bygger for fremtiden

Renovering af Strandvejsskolen

Opdateret den 06.06.2023

Helhedsrenoveringen har været undervejs i 10 år og nu lykkedes det endelig.

Det er vi glade for.

Renoveringen af Fagbygningen

Vi begynder med en renovering og flytning af faglokaler fra Fagbygningen i maj/juni 2023 og forventer at kunne tage de nye faglokaler i brug ultimo september 2023.

Det drejer sig om en renovering af følgende faglokaler:

• Håndværk & Design
  • Madkundskab
  • Musik
  • Billedkunst

Musik og Billedkunst vil under renoveringen få lavet nye flotte lokaler på 4. sal i Hovedbygningen. Det giver mere plads til et stort flot madkundskabslokale og et sammenhængende håndværk & design lokale med tilhørende Makerspacelokale i fagbygningen. Det giver nogle bedre undervisningsmuligheder i alle fire fag. Specielt håndværk & design får en ordentlig opgradering, så lokalet passer til de nye krav og retninger for faget.

Renoveringen af Hovedbygningen

Renoveringen af Hovedbygningen går i gang umiddelbart efter sommerferien.

Vi har fået det planlagt således at vi kan genhuse alle klasser fra 4. -9. klasse i pavilloner på ca. halvdelen af vores græsplæne. Det glæder os meget, da så ikke behøver at tager busser til andre skoler. Vi kalder det for Strandbyen.

Skolegården omkring Hovedbygningen vil blive anvendt som byggeplads, og vil derfor blive delvist lukket for elever grundet sikkerhed.

Strandbyen tages i brug pr. 1. august 2023 og skal være vores hjemsted for 4.-9. årgang i skoleåret 2023-24.  Klasselokalerne er samme størrelse eller større end de nuværende lokaler i Hovedbygningen, så undervisningen kan foretages helt som den plejer.

Vi glæder os til at Hovedbygningen bliver helhedsrenoveret med nye grupperum, luftvejsudskiftningsanlæg, nye gulve og lofter. Det vil give et langt bedre undervisningsmiljø og flere muligheder i undervisningen.

I kan følge med i renoveringen på skolens hjemmeside, ligesom dette emne vil have sin faste plads i de kommende Nyhedsbreve.

I menuen kan I læse om flere detaljer om renovering og genhusningen.

Bølge